Świadczenie Dobry Start

Świadczenie Dobry Start

Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenia w ramach programu Dobry Start. Uwaga! W tym roku wniosek złożysz tylko elektronicznie - możesz to zrobić dzięki naszej bankowości elektronicznej!

Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. 

Uwaga!

  • Świadczenie Dobry Start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole  (a szkoła  w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową i klasy dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzone w szkole ponadpodstawowej, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy).
  • Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
  • Świadczenie Dobry Start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do  świadczenia Dobry Start samodzielnie i nie przekazuje wniosku  do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.

Ważne daty!

  • 1.07.2021 r. od tego dnia można składać wnioski – w tym roku tylko elektronicznie.
    Gdy złożysz wniosek, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS;
  • 30.11.2021 r. do tego dnia musisz złożyć wniosek aby otrzymać świadczenie

Jak złożyć wniosek?

To proste! Wniosek wypełniasz i składasz w systemie bankowości elektronicznej banku podając wymagane dane swoje i dziecka oraz szkoły do której od września będzie uczęszczać Twoje dziecko. System podpowiada jakie dane są wymagane.

Masz pytania lub wątpliwości? Więcej infromacji znajdziesz tutaj.

Reklamacje

Reklamacje dotyczące wniosku Dobry Start, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym Banku oraz jego wysłania;
  • do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia Dobry Start.

Potrzebujesz pomocy ZUS? 

  • zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00
  • napisz maila na adres: cot@zus.pl,
  • przyjdź do dowolnej placówki ZUS - lista placówek
  • umów się na e-wizytę w ZUS - umów się tutaj
  • skorzystaj z pomocy pracowników ZUS w trakcie ich dyżurów w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne lokalnie w tych instytucjach).

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.gov.pl/web/rodzina oraz w poniższym dokumencie FAQ.

Potrzebujesz naszej pomocy? Zadzwoń, napisz e-mail na sekretariat@bskornik.sgb.pl,  przyjdź do jednej z naszych placówek lub skorzystaj z formularza kontaktowego.


Pliki do pobrania